MINDFULNESS I SKOLEN

Dette online kurset er for lærere som ønsker å benytte Mindfulness på skolen. Kurset gir kunnskap og verktøy for trygg og effektiv bruk av Mindfulness.

Mindfulness gir et pusterom i skolehverdagen og hjelper til å roe ned og bearbeide dagens mange inntrykk.

Kurset gir deg:

Historien og utviklingen av Mindfulness
Demonstrasjoner
Praktiske verktøy
Tips og instruksjon
100+ Mindfulness teknikker

Kursformat: videor, audiofiler og e-bøker
Varighet: ca 10 timer
Pris: kr 2500,-
Oppstart: Fortløpende online

Fullført kurs gir eget sertifikat

Påmelding: Innbetaling til konto 9490 0598259. Du kan også betale med VIPPS 11345 (NOCNA). Send deretter epost med kopi av innbetaling og kontaktdetaljer til utdanning@nocna.no

Gevinster for barna:
- bedre konsentrasjon
- mer åpenhet om og kontakt med følelser
- bedre selvtillit og tro på seg selv
- evnen til å roe ned etter eget ønske
- bedre fokus
- større overskudd for å være gode kamerater for hverandre
- skaper glede, trivsel og tilstedeværelse
- utvikler empatiske evner i fellesskap
- utvikler evnen til å håndtere konflikter og uoverenstemmelser
- kjærkommen pause for spesielt sensitive barn

Gevinster for læreren:

- større klasseromskontroll
- helsegevinster for egen helse f.eks. sterkere immunforsvar, lavere blodtrykk,  bedre søvnkvalitet, emosjonell stabilitet, mindre stress
- roligere energi i klasserommet
- mer konsentrerte elever
- lettere å kommunisere effektivt med elever
- lettere å håndtere uønsket atferd
- hjelper å forberede et positivt læringsmiljø
- hjelper å styrke forholdet til elevene
- hjelper å bygge et positivt fellesskap

Kurset er skapt og utviklet av et team med eksperter innenfor psykologi, medisin, folkehelse, pedagogikk, helsefremmende arbeid og avansert meditasjon/mindfulness.
Kurset egner seg for lærere på alle nivåer, fra barneskolen til ungdoms- og videregående skole. Dette kurset er skapt for pedagoger, lærere og assistenter i skole og barnehager. Det er for de som ønsker å skape behagelige, rolige, tilstedeværende stunder med barn.

Kurset kan også leveres personlig av våre fageksperter til den enkelte skole ved minimum 10 stk deltakere.